sobota, 4 lutego 2012

Naprawa drapaka.

Kociska w mig wykończyły kilka słupków od drapaka, więc zabrałam się dzisiaj za ich renowację. Oto mój pomysł na regenerację słupków drapaka.

Należy zaopatrzyć się w sączek melioracyjny o średnicy 100mm (10m – około 46zł), opaski kablowe, zaciskowe 100x2,5 (100szt – około 2zł), sznur sizalowy fi 10mm (1m – 1zł + koszty wysyłki, na słupek o długości 58cm zużyłam 15m sznurka), rękawice ochronne, brzeszczot, cęgi.
Sączek melioracyjny jest sprzedawany w zwojach i przez to odkształcony.




















10 metrowy zwój kosztował niecałe 46zł. Wyprostowałam go ogrzewając nad ogniem z kuchenki gazowej. Równe odpiłowanie kawałka jest bardzo proste dzięki rowkom. Dookoła obu końców rury wydłubałam po kilka dodatkowych dziurek i do jednego przymocowałam opaskami zaciskowymi koniec sznurka i odcięłam końce opasek.















Ze słupka zdjęłam zużyty sznurek zostawiając tylko obręcze z niego przy końcach. Sznurek odcinałam brzeszczotem. Słupek przykręciłam do niedużej podstawy.

















Na słupek nałożyłam rurę.

















Nawijałam sznurek obracając słupkiem. Starałam się jak najmocniej dociskać sznurek ku dołowi i jednocześnie najściślej jak mogłam do rury. Górny koniec sznurka przymocowałam tak samo jak dolny.


















Na razie w ten sposób zregenerowała 4 słupki drapaka.


2 komentarze: